سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
1هدایت سنج رومیزی پیشرفته - HI6321306004263310110
بستن

Co2 سنج چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟

مقدمه :

CO۲ متر(دی اکسید کربن سنج) برای اندازه گیری و ذخیره داده های محیطی مانند دما، رطوبت، روشنایی، محتوای CO۲ و غلظت TVOC استفاده می شود. CO۲ مترهمچنین نقطه شبنم، رطوبت مطلق و مقدار بخار آب موجود در هوا را محاسبه می کند.

دی اکسید کربن (CO2) گازی بی رنگ و بدون بو است که فقط با یک ابزار اندازه گیری قابل تشخیص است و در غلظت های بالا کشنده است. فرستنده های CO2 روترونیک به پروب های حساس مجهز هستند و برای نظارت دقیق بر هوای داخلی ایده آل هستند. آن ها همزمان دما و رطوبت هوا را اندازه گیری می کنند و برای کنترل مستمر کیفیت هوای داخلی در مناطق آب و هوایی یا مجاری تهویه نصب می شوند. ابزار اندازه گیری CO2 (CO2 سنج (همچنین برای نظارت بر کیفیت هوا در پارکینگ های زیرزمینی و تونل ها و انجام خدمات ارزشمند در گلخانه ها، دستگاه های انکوباتور و انبارها استفاده می شود.


دستگاه CO2 آنالایزرمدل TES-1370 ساخت کمپانیTES تایوان

کاربرد های CO۲ سنج:

برخی از کاربردهای متداول کوره های نفت و گاز، بخاری های آب گازی، اجاق های گاز، بخاری های گازی یا نفت سفید، شومینه ها و اجاق های چوبی و اتومبیل هایی هستند که از مبدل های کاتالیزوری استفاده نمی کنند.متداول ترین و موثرترین روش برای اندازه گیری CO۲ استفاده از سنسور مادون قرمز بدون پراکندگی (NDIR) است. سنسورها با گرفتن نمونه هوا از داخل محفظه ای که نور اشعه مادون قرمز (IR) از آن عبور می کند، کار می کنند. ذرات CO۲ در محفظه نمونه بر طول موج نور IR تأثیر می گذارد و حسگر را قادر می سازد مقدار CO۲ موجود را محاسبه کند. همچنین یک فیلتر برای جلوگیری از طول موج های نور مادون قرمز وجود دارد که به غیر از CO۲ برای عبور از آن واکنش نشان می دهد. برای اطمینان از اینکه هر بار دقیق است، از محفظه دیگری که به طور معمول با نیتروژن پر شده است، به عنوان مرجع استفاده می شود.دی اکسید کربن سنج از عملکرد ذخیره سازی داده ها و انتقال بیشتر داده ها برای اندازه گیری نتایج به رایانه پشتیبانی می کند. بنابراین، می توان برای اندازه گیری طولانی مدت دی اکسیدکربن یک مکان خاص، اندازه گیری های طولانی مدت انجام داد. همچنین می توان برای نصب دائم CO۲ سنج، از انواع ثابت این دستگاه ها استفاده کنید. این موارد را می توان به صورت جداگانه یا متصل به سیستم هشدار دهنده گاز استفاده کرد.


CO2 متر پرتابل مدل 77535 CO2/°C/RH

CO۲ متر

CO۲ متر(دی اکسید کربن سنج) برای اندازه گیری و ذخیره داده های محیطی مانند دما، رطوبت، روشنایی، محتوای CO۲ و غلظت TVOC استفاده می شود. CO۲ مترهمچنین نقطه شبنم، رطوبت مطلق و مقدار بخار آب موجود در هوا را محاسبه می کند. متر دی اکسید کربن برای نظارت ثابت در آزمایشگاه ها، گلخانه ها، فروشگاه های دارو و مواد غذایی، موزه ها و غیره استفاده می شود.

CO۲ متر یا آشکارسازها وسیله ای هستند که با دی اکسید کربن موجود در هوا برهمکنش می کنند و مقدار آن را براساس ppm (قطعات در میلیون) می خوانند. پایین نگه داشتن سطح CO۲ در خانه یا محل کار برای سلامتی و ایمنی بسیار مهم است، زیرا اگر سطح آن خیلی بالا برود، عواقب جدی پزشکی ایجاد می شود. بنابراین استفاده از یک کنتور CO۲ رومیزی یا دیواری اطمینان حاصل خواهد کرد که سطح بالایی از CO۲ هرگز رخ نخواهد داد و آنها همچنین ارزیابی های ایمنی و بهداشت را تأیید می کنند.

نظارت بر هوای اتاق معمولاً به رطوبت و دما محدود می شود. به خصوص در مواقع همه گیری، اندازه گیری و نظارت بر CO۲ نیز بسیار مهم است. تهویه صحیح در اتاق های شلوغ، به میزان قابل توجهی خطر عفونت از جمله ویروس کرونا را کاهش می دهد. اما چه زمانی بهترین زمان برای تهویه هوا است؟ سطح دی اکسید کربن (“قطعات در میلیون” ppm) شاخص اصلی است.

فرمول مولکولی: CO2
-مایع
-بی رنگ
-غیر قابل اشتعال
-دارای طعم خفیف
-در غلظت های بالا خفه کننده (اختناق آور)
-بدون بو در غلظت های معمولی
-دارای بوی تند و اسیدی در غلظت های بالا
-تراکم بیشتر از هوا
-نسبتا ارزان قیمت
-جرم مولی: 44.0095 gr/mol
-چگالی سنگین تر از هوا
-چگالی در حالت گاز: 1.98 kg/m3 (در دمای 8 ˚C)
-چگالی در حالت جامد: 1600 kg/m3
-میزان حلالیت در آب: 1.45 kg/m3
-گرمای نهان: 25.13 kj/mol
-دمای ذوب: -57 ˚C (-70 ˚F)
-دمای جوش: -78 ˚C (-108.4 ˚F)



CO2 سنج دیجیتالی لوترون مدل LUTRON GC-2028

گاز دی اکسید کربن موجود در اتمسفر، از منابع طبیعی و غیر طبیعی متعددی تولید می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت است از:

حمل و نقل:

بخش حمل و نقل بیشترین سهم را در انتشار دی اکسید کربن به خود اختصاص داده است. این گاز به طور عمده از سوختن سوخت‌های فسیلی که به منظور تولید سوخت برای اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، کشتی‌ها، قطارها و هواپیماها مصرف می‌شوند، تولید می‌شود. بیش از 90 درصد سوخت مورد استفاده برای حمل و نقل بر پایه نفت است که بخش اعظم آن شامل بنزین و گازوئیل می‌شود.

تولید برق:

تولید برق دومین سهم را در انتشار این گاز دارد. به طور تقریبی، 62% برق مورد نیاز ما از سوزاندن سوخت‌های فسیلی و به طور عمده زغال سنگ و گاز طبیعی تامین می‌شود.

صنعت:

به طور کلی CO2 در صنعت از سوزاندن سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی و همچنین در طی یک سری واکنش‌های شیمیایی برای تولید کالاها از مواد خام تولید می‌شود.
کشاورزی و دامداری: قسمتی از گاز کربن دی اکسید تولید شده، حاصل کشاورزی و تولید برنج و نگهداری از دام‌هایی مانند گاو است.



CO2 متر دماسنج و رطوبت سنج لوترون LUTRON MCH-383SD

کاربردهای گاز دی اکسید کربن چیست؟

1-برای تولید نوشابه‌های گازدار و سودا استفاده می‌شود.

2-اغلب به عنوان یک گاز تحت فشار ارزان و غیر قابل اشتعال در صنایع مختلف به کار می‌رود.

3-جلیقه نجات نیز اغلب حاوی قوطی‌های حاوی دی اکسید کربن تحت فشار است تا بتوان به وسیله این گاز، جلیقه‌ها را به سرعت باد کرد.

4-از تبخیر سریع دی اکسید کربن مایع، برای انفجار در معادن زغال سنگ استفاده می‌شود.

5-می‌تواند با حذف اکسیژن محیط، آتش را خاموش کند. برخی از کپسول‌های آتش نشانی، به ویژه آن‌هایی که برای مهار آتش سوزی‌های الکتریکی طراحی شده‌اند، حاوی دی اکسید کربن مایع تحت فشار هستند.

6-به عنوان گاز محافظ برای جوشکاری استفاده می‌شود؛ به این دلیل که نسبت به گازهای نجیب مانند گاز آرگون یا گاز هلیوم بسیار ارزان‌تر است.

7-دی اکسید کربن مایع یک حلال خوب برای بسیاری از ترکیبات آلی است.

8-برای حذف کافئین قهوه استفاده می‌شود.

9-گیاهان برای انجام فتوسنتز به این گاز نیاز دارند و گاهی اوقات گلخانه‌ها جو خود را با CO2 اضافی برای تقویت رشد گیاه غنی می‌کنند.

10-دی اکسید کربن حاصل از تولید برق به منظور رشد جلبک‌ها به حوضچه‌ها منتقل شده و سپس این جلبک‌ها به سوخت بیودیزل تبدیل می‌شوند.

11-در صورت بالا بودن سطح آن در جو، در از بین بردن آفات بسیار موثر است؛ به همین دلیل گلخانه‌ها سطح CO2 را به مدت چند ساعت افزایش می‌دهند تا آفاتی مانند مگس سفید، کنه‌های عنکبوتی و غیره را از بین ببرند.

12-در پزشکی، با استفاده از کپسول گاز دی اکسید کربن به منظور تحریک تنفس و تثبیت تعادل نسبت CO2 و O2 در خون، تا 5٪ به اکسیژن خالص اضافه می‌کنند.




CO2 متر پرتابل مدل 77232 CO2/°C/RH

یشتر ما می دانیم که CO۲ یک گاز بی رنگ و بدون بو است که در آب محلول است و اغلب به صورت حباب در نوشیدنی های گازدار دیده می شود. اما دی اکسید کربن همچنین یک گاز گلخانه ای است. دی اکسید کربن یک محصول جانبی است که هنگام سوختن مواد حاوی کربن آزاد می شود و همچنین گازی که در فرایندهای تنفسی و متابولیکی موجودات زنده ایجاد می شود، که همچنین می تواند محصول واکنش های سوختن آهسته باشد. از آنجا که CO۲ همیشه در نتیجه یک واکنش سوزان است، غیر قابل احتراق و بی اثر است. در دمای زیر ۷۹- درجه سانتی گراد (۱۱۰- درجه فارنهایت) CO۲ جامد می شود و سپس به عنوان یخ خشک شناخته می شود، که به طور معمول در حمل و نقل یا بار کالاهای منجمد استفاده می شود. همه خصوصیات فوق در مزایای اندازه گیری CO۲ تأثیر دارند.

CO₂ در هوای داخلی

برای حفظ غلظت CO۲ در سطح توصیه شده زیر ۱۰۰۰ ppm در مکان هایی مانند ساختمان های اداری، بیمارستان ها و مدارس، کنترل آن مهم است که این کار را می توان با سیستم اتوماسیون ساختمان انجام داد. در مناطق سردتر با کنترل سطح CO۲ در مصرف انرژی صرفه جویی می شود و به حفظ کیفیت مطلوب هوا کمک می کند، که تأثیر مستقیمی بر رفاه و کارایی کارمندان دارد.

CO₂ در گلخانه ها

در برخی از کارها مطلوب است که غلظت CO۲ در سطح بالاتری از غلظت محیط حدود ۴۰۰ ppm حفظ شود. به عنوان مثال در گلخانه ها از CO۲ به عنوان کود گیاهان استفاده می شود. برای بهینه سازی عملکرد، حفظ سطح بهینه CO۲ مهم است: استفاده از آن به عنوان کود گران است و استفاده بیش از حد از آن هزینه ها را افزایش می دهد، اما برداشت محصول نه.

CO۲ در دستگاه های انکوباتور

دستگاه انکوباتور CO۲ یا محفظه های رشد یا ذخیره سازی نمونه های بیولوژیکی، از کاربردهای حیاتی دی اکسید کربن است که در آن سطح CO۲ بالا نگه داشته می شود. اغلب دی اکسید کربن (۵٪ CO۲)، که همراه با درجه حرارت بالا و رطوبت بالا شرایط مناسب رشد را برای نمونه ها تضمین می کند. هر دو کاربردهای اندازه گیری و کنترل معمولی برای CO۲ هستند زیرا در صورت نادرست بودن سطح CO۲ نمی توان سلول ها را کشت.علاوه بر مثال هایی که در بالا بحث شد، اندازه گیری CO۲ اغلب به دلایل ایمنی در هر مکانی که CO₂ تولید، استفاده یا ذخیره می شود، مورد نیاز است.


CO متر قلمی مدل 7701

اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات CO2سنج را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.

كليدواژه:

نمايندگي محصولات CO2سنج، قيمت محصولات CO2سنج، خدمات پس ازفروش محصولات CO2سنج، مشخصات محصولات CO2سنج،  محصولات جديدمحصولات CO2سنج


فروش يايان يك معامله نيست آغاز يك تعهد است

لينك خريد محصولات CO2سنج در فروشگاه ايران صنعت

گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/11/16     
تعداد مشاهده :578
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 66
تاریخ :1403/2/28
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.